• BIST 9367.77
  • Altın 2952.122
  • Dolar 34.4839
  • Euro 36.1941
  • İstanbul 7 °C
  • Ankara 10 °C

Belediye bünyesindeki kültür merkezinde neler oluyor?

Hakan Taş

Hakkari Belediyesi bünyesinde kültür ve sanat adına inanılmaz güzellikler yaşanıyor. Bu önemli birimin sorumlusu olan Kültür Müdürü Ayhan TUNÇ ile makamında bir araya geliyoruz. İşte sorular ve aldığım yanıtlar;

Bütün sanatlarda, insanı şaşırtan bir yan vardır. Kültür Merkezinde sanatsal faaliyetlere yer verirken, değişen düşünceler, farklı yüzler,  gelişen fikirler ve en önemlisi hayal edebilen gençlerin olması ve günden güne büyüyen ailemiz bizi şaşırtıyor.

Sanatın bireyler üzerindeki etkisini gün geçtikçe daha güçlü hissediyoruz.Sanatın olduğu toplumlar öncelikle sanatsal özelliklerini örf ve adetlerini kültürlerini yaşatırlar.Sanat içinde toplumsal anlamda düzenlemeler yaratılır, insanların şikayetlerini azaltarak huzurla yaşamalarını sağlar.

Toplumun sanat içinde huzurla yaşamasına imkân tanır. Kültür merkezimizde kültür ve sanatı birbiriyle entegre etmiş bunu yaşam felsefesi haline getirmiş kendini değişen teknolojiyle güncelleyen eğitmen kadromuzla aslında gençlerin sanatsal faaliyetlerle yeteneklerini keşfetmelerine imkan sağlayarak, bunun dışında sadece genç odaklı değil toplum ağırlıklı bir kültür ve sanat hizmeti anlayışı ile faaliyetlerimizi sürdürüyoruz.

30 eğitmen ve 14 dalda sanatsal faaliyet gösterdiğimiz kültür merkezi daha önce yapılmamış, olması gereken sanatsal hizmetlerden geri kalmış Hakkari iline bu yıl sanata doyacağı bir yıl olacağı müjdesini vermek isteriz. Hizmetlerimize ramazan şenlikleriyle başlamış olup çocuk şenlikleri ile devam eden ve farklı projelere hazırlanan ekibimiz her  konuda kendini hissettirmeye başladı.

Bu çalışmaları yürütürken kültür merkezinden desteğini bir an olsun eksik etmeyen ve her konuda gençlere verdiği önem ve değerle bizi daha da hırslandırıp işimize adapte olmamızı sağlayan başta Sayın Valimiz Cüneyit Orhan TOPRAK, Belediye Başkanımız Cüneyt EPÇİM, Çalışmalarımızda destek olan Halk Eğitim Merkezi, Milli Eğitim Müdürlüğüne, kurumum,  tüm eğitmen ve çalışanlarım adına teşekkür ediyorum.

KAÇ BRANŞTA KAÇ KİŞİ EĞİTİM GÖRÜYOR?

Kültür merkezi bünyesinde 14 farklı branşta800 kursiyere eğitim verilmektedir.Kurslarımız ve eğitim alan öğrencilerimiz hakkında sizin için özel bir sunum hazırladık.

KÜLTÜR MÜDÜRLÜĞÜNDE YER ALAN KURSLAR

1-SES EĞİTİMİ:“Ses eğitimi; bireylere konuşma ve / veya şarkı söylemede seslerini doğru,etkili ve güzel kullanabilmeleri için gereken davranışların kazandırıldığı ve içinde konuşma, şarkı söyleme ve şan eğitimi gibi alt ses eğitimi basamaklarını barındıran disiplinler arası bir özel alan eğitimidir.

Tanımda kullanılan “doğru”; anatomik ve fizyolojik yapıya, dil ve müzik özelliklerine, gerçeğe ve kurallara uygunluğu, “güzel”; söyleme biçimindeki uyum ve ölçülebilir davranışlardaki dengeyi “etkili” kavramı ise, başkaları üzerinde bıraktığı izi nitelendirmektedir. Eğitim alan öğrencilerimiz üzerinde uyandırdığı etki özgüven kazandırma dışında seslerini tanıma doğru kullanma olanağı bulup notalarla ruhlarını tazelemek, yenilemek yeni müzik anlayışlarını bilmek ve bu anlamda profesyonel destek alarak kendilerini geliştirmek için güzel olanaklar sunmaktadır.


sans-titre-1.gif


2- HALKOYUNLARI: İnsanın üretmiş olduğu, her türlü maddi ve manevi değer taşıyan araç- gereç, duygu,düşünce,dil,din,oyun,ezgi,sanat ve sosyal değerlerin (töre,gelenek,görenek)vb üretimlerinin tümü kültürü oluşturmaktadır. Hangi topluma ve coğrafyaya ait ise, o milletin veya topluluğun,insanlarının genel adı ile varlığını sürdüren bir değerler bütünüdür.

Halk oyunlarında amaç yöremizin oyunlarını, oyunların tarihçesini,oyunlarda anlatılmak istenen konuyu aktarmak ve öğretmektir. Öğrenciler üzerinde olan etkisi özgüven kazanmasının yanında ritim duygusunun gelişmesini, vücut- göz koordinasyonu gelişiminin sağlanması,sosyalleşmesi kendi vücudunu tanıması psikomotor gelişiminin hızlanmasını topluluk önünde kendini ifade edilmesini sağlama.Daha birçok yararlı olan halk oyunları çocukların müzik ve vücut hareketleri estetiksel gelişimine ve bir çok yöreyi dans ile tanımasını sağlamak.Sadece kendi yörelerine bağlı kalmayıp farklı kültürlere ait halkoyunlarını tanıma fırsatı buluyorlar.

3-PİYANO: Dünya üzerinde birçok bilim insanı müzik eğitiminin çocuk gelişimi üzerindeki etkilerini araştırmıştır. Ortaya çıkan sonuçlar son derece önemlidir. Çünkü müzik eğitimi alan çocukların özellikle matematik geometri gibi sayısal derslerde çok daha başarılı olduğu belirlenmiştir. Aşağıda piyano çalmanın faydalarını şöyle sıralayabiliriz

1. Başarılı bir okul hayatı

2. Kendine güven duygusunun gelişmesi

3. Renkli bir sosyal çevre

4. Soyutlama yeteneğinin gelişmesi

5. Sağlıklı fiziksel gelişim

6. Vücudun farklı kas bölümlerinin aynı anda hareket edebilmesini sağlama

7. Yaratıcılık duygusunun gelişmesi

8. İnsani duyguların gelişmesi.

9. Sorumluluk duygusunun gelişmesi

10. Çalışma disiplinin gelişmesi

11.Beyni ikiye bölme kontrolü ile icra.

4-GİTAR: Gitar öğrenimindeki temel amaç gençlerin müzik kültürünü öğrenmeleri kendi gelişimlerine katkıda bulunmaları ve sosyal açıdan kazanım sağlanmalıdır. Özellikle çok telli ve çok perdeli bir çalgı olması, müziğin her türüne ayak uydurabilmesi bakımından da çokça tercih edilen bir enstrüman

Olarak dikkat çekmektedir.

5-BAĞLAMA:Geleneksel Türk Halk Müziği çalgısı olan kültürümüzün büyük bir parçası, bağlamayı sevdirmek, müziksel işitme ve ritim duygusunu geliştirmek. Bağlamada değişik çalma tekniklerini tanımak, bağlamanın tarihsel sürecini kişiye aktararak yöresel örneklemeler yapmak ve bu örneklerini çaldırmak. Bağlama yardımı ile müzik kültürünü geliştirip müzikal ifadeyi zenginleştirmek.

6-ERBANE:Mezopotamya Uygarlığında yaygın olarak kullanılan kendi müziklerinde kullandıkları vurmalı bir çalgıdır.

Erbane öğretiminin amacı; Kültürel zenginlik ve farklılık yaratmak.Sanatsal anlamda perküsyon gurubuna farklı bir renk katmak.

Öğrencilere katkısı; İnsan vücudunda farklı kombinasyonlar yaratarak iki elin birbiriyle olan uyumunun gelişmesi. Ayrıca; Diğer perküsyon aletlerinden farklı olarak çerçevesindeki zillerin el vuruşlarına dahil edilmesi ve ikisinin bir arada icra etme yeteneğini geliştirmesi.

7-KAVAL:Kaval sözcüğünün Türkçe “Kavlamak” mastarından, “Kav” kökünden türediği ve eski Türklerde kelime olarak (içi boş) anlamına geldiği bilinmektedir. Dilsiz üflemeli bir Halk sazı olup, Anadolu’da çok yaygın olan bu çalgımız Halk Müziğimizin diğer saz türleri arasında önemli bir yere sahiptir.Doğu Anadolu ve Güneydoğu Anadolu’da kullanılan ve hayvancılığın yaygın olduğu dönemlerde çobanların da koyun sürüsünü yönlendirme gibi yeteneklerle kullandığı bu enstrümanın bu kültürü yaşatma bulguları hala devam etmektedir.

Amaç;

Kültürel olarak muazzam bir tarihçesi bulunan Kaval’ın yaşam kaynağı olan insanlar ile buluşturma çabamız kurslarımızın en güzel örneklerinden biridir.

İnsanın ruh halini olumlu şekilde etkileme ve duygusunu öne çıkarma.

Bireyin sanatsal olarak yeteneğini ve öz güvenini oluşturma.

En önemlisi kültür kavramını bu enstrüman ile kişiye aşılama.

İle açıklayabiliriz.

8-BATERİ:Bateri, çalması en zevkli ve zihnin, bedenin gelişmesine en faydalı enstrümanlardan biridir. Bateri tüm dünyada en çok kullanılan enstrümanlardan bir tanesidir. Bütün bunların yanında bateri çalmak sosyalleşme anlamında da gençlere destek olmaktadır. Bateri çocuklar üzerinde beyin gelişimini, yaratıcılık, ritmik yeteneklerini geliştirmelerini ve duydukları ritimleri algılama ve dinlemeyi öğrenmeleri açısından büyük bir önem taşır. Özellikle dinleme ve duyması eskiye göre daha ileri düzeyde ve hafıza gelişmesinde büyük katkı sağlar. Bateri 20.yy da Amerika’da görülür, kelime kökeni Fransızcadan gelir. “ Batte” vurmak anlamındadır.

9-BAS GİTAR: 1910 yılından başlayarak GİBSON firması mando bas isimli akustik bası üretir. Hemen hemen bütün müziklerde alt yapı olarak vazgeçilmez bir enstrüman aletidir. Basgitarı kullanan kişilerin ritim kulağının çok iyi olması gerekiyor, öğrencilerimize basgitar eğitimleri verirken sadece nota eğitimleri değil aynı zamanda ritim duygularını da geliştiriyoruz. Çalışmalar keyifli ve eğlenceli geçince öğrenciler arasında bir sonraki derste farklı yüzler de görme imkânısağlıyor.

10-DENGBEJLİK:Dengbej kelime manası olarak sese biçim veren anlamındadır.Dengbejlerin seslerini kullanarak yaptıkları yapıtlara "kelam, seliqe, lawje" denir. Doğu Anadolu’da var olduğu bilinen köy köy gezip masalları azgisel bir dille söyleme ekolunun mezopotamyayöresindeki temsilcileridir. Folklorik yapının temel direği olan sözel edebiyatın da taşıyıcılarıdır.

Aynı zamanda herhangi bir enstrüman kullanılmaması saf insan sesi ile işlerini görüyorlar.Dengbejlikdediğimiz; unutulmuşeserleri, öyküleri, masalları, dönemlere ait yaşanmış savaşları, hüzünleri, mutlulukları anlatır.Bazen bir yas havasında ağıt olarak söylenir bazen de düğün havasında figürlere şekil verir.

Dengbejlik  bir kültür yumağıdır aslında, işlenir ve biz bu yumağa öğrencilerimize ekleyerek dengbejliği işlerken her bir ilmeğinde kendi kültürlerini tanımaları söylenen hikayenin ne olduğunu hatta günümüzde folklorik açıdan hangi figürlerde kullanıldığını anlatıyoruz. Amaç kendi kültürlerine yabancılaşmamış ve degnbejlik gibi bir kültürün gelecek nesillere doğru ve orjinal bir şekilde aktarılması. Yetişen dijital gençliğin aslında devamlı eski kültüre ayak uydurması ve şimdiki zamana uyarlaması veyansıtması.

11-SATRANÇ:Satrancın zamanında en az 400 yıl önce Mısır’da oynandığına dair bulgular pramitlerdeki kabartmalarda bulunmaktadır.

Öğrencilerimizin görsel uzaysal düşünme becerilerini geliştirmede satranç dama gibi oyunların çok faydalı olacağına inanıyorum. Bu sebeple satrancın okullarda çok daha yoğun olarak eğitim amaçlı kullanılması gerektiğini düşünüyorum.

1-Satranç konsantrasyonu arttırır. Satranç oynarken bir tek hedefe kitlenirsiniz. O da rakibi mat etmek ve oyundan zaferle ayrılmak. Böylece öğrencilerimiz hedef yönelimli olmayı öğrenirler.

2-Satranç hafızayı geliştirir. Açılışlar ve uzun varyasyonların incelenmesi hafızayı gelişimini olumlu etkiler.

3-Satranç mantıksal düşünmeyi geliştirir. Satranç stratejik oynamayı gerektirir. Mesela taşlarınızı hızla oyuna dahil etmeyi,  şahınızın güvenliğini sağlamayı,  hiç bir taşınızı karşılıksız vermemeyi,  aklınızda tutarak her hamlede en mantıklı hareketi yapmak için sürekli düşündüğünüz için mantığınız gelişir.

4-Satranç hayal gücünü ve inovatif düşünceyi geliştirir. Sizi yeni arayışlara yöneltir. Sonsuz sayıda farklı kombinasyonu düşünürken hayal gücünüz gelişir.

12-YARATICI DRAMA: Yaratıcı dramanın kullanıldığı alanlar okul öncesi yaşlardan başlayarak herkesin katılabildiği yaratıcı drama, yöntem ve araç olarak pek çok alanda kullanılabilmektedir. Bu alanlar arasında, eğitim bilimleri, psikolojik danışma ve rehberlik, sosyal hizmetler,sokak çocukları, işitme-görme- zihinsel- konuşma-otistik engelli çocukların eğitimlerinde, kültürlerarası çalışmalarda, ev kadınlarına yönelik çalışmalarda  vb alanlarda kullanılmaktadır. Şunu söylemek mümkündür, insanın insanla etkileşimde bulunduğu her alan, yaratıcı dramanın kullanımına uygundur.

Yaratıcı dramanın genel amaçları yaparak ve yaşayarak öğrenme olarak da tanımlanan yaratıcı dramanın genel amaçları:

-Yaratıcılık Ve Estetik Gelişimi Sağlama Eleştirel Düşünme Yeteneği Geliştirme

-Sosyal Gelişim Ve Birlikte Çalışma Becerisi Geliştirme

-İletişim Becerileri Geliştirme

-Moral Değerleri Geliştirme

-Kendini Tanıma

-Problem Çözme Becerilerini Geliştirme

-Dil Becerilerini Geliştirme

-Sanat Anlayışı Ve Ruhunu Kazandırma

-Hayal Gücünü Geliştirme

-Dinleme Becerilerini Geliştirme

-Olayları Değerlendirme Yeteneği Kazandırma

-İnsanların Diğer İnsanlar Durumlar Ve Doğal Olaylar Hakkındaki Gözlemlerini Geliştirmek

-Bireylerde Grup Planlaması Grupla Karar Verme Yeni Çözümler Üretme Yeteneği Geliştirme

-Empati Becerisi Geliştirme Olarak Özetlenebilir.

Günümüzde yaratıcılık sanatta olduğu kadar bilim ve teknikte de önem kazanmıştır. Bu sebeple son yıllarda yaratıcılık bilim adamlarının, tanımlamaya çalıştıkları bir kavram olmuştur. Psikoloji alanında yapılan çalışmalar ve bu çalışmalardan elde edilen sonuçlar kavramı ve tanımı hakkında yeni değerlendirmeler ortaya koymuştur.

Ancak yine de yaratıcılık psikoloji alanının tanımlanması zor kavramlarındandır.Yaratıcılığın her alanda ve herkes tarafından bir davranış biçimi olarak sergilenebilecek düşüncesinin belirlenmesi, kavramı tanımlama konusunda çeşitliliğin oluşmasına sebep olmuştur.

Pek çok araştırmacı yaratıcılığı tanımlamaya çalışmış; Kimisi yaratıcılığı bir sezgi süreci olarak benimsemiş, kimisi ölçüm ve kişilik üzerinde durmuştur. Bu tanımlamalar, daha çok, tanımlamanın yapıldığı alanlara göre değişiklikler göstermektedir.

13-RESİM: Resmin tanımı varlıkların cisimlerin doğadaki görünüşlerinin kalem fırça gibi araçlarla kağıt yada bez üzerinde yapılan biçimlerine denmektedir herhangi bir yüzey üzerine çizgi ve renklerle yapılan hatta günümüzde kavramsal bir boyutta ele alınması açısından hemen her türlü malzemenin de kullanılabileceği bir anlatım tekniğidir.

Resmin öğrenciler üzerindeki etkisi yorumlama eleştirel düşünebilme iletişim becerileri kazandırma kişilik gelişimine katkı sosyal beceriler gözlemsel beceriler kazandırmak sanatın paketli gençler üzerindeki etkisini ifade etmek yöntemi olarak resmi seçmesi Veya buna benzer alanlarda yeteneğini keşfedin yardım almasıyla kendi gibi yetenekli meslektaşlarını tanıyıp fikir alışverişinde bulunması açısından önemlidir.

Bu sayede sanatını yorumlama eleştirel düşünme iletişim sosyal ve gözlem becerileri kazanan birey kendine güvenmiş alanında üreten Biri haline gelir acaba  bende başarabilir miyim diye düşünen arkadaşlarına cesaret vermiş olur. Öğrencilerimizin el becerilerini ve yaratıcılıklarını geliştirmek adına hat sanatı ve Ebru çalışmaları da eğitimimizin bir parçası olarak verilmektedir.

14-KORO:Koro eğitimi, bireyin müziksel gelişimlerinin yanında ayrıca, sosyal, kültürel, psikolojik yaşamın açılarında etkisi olan bir kültürsel eğitimdir. Koro müziğinin eğitsel gücüne toplumsal olarak büyük önem veren Avrupalı ve diğer dünya ülkelerinde, bireylerin yaşamlarında ne gibi olumlu kazanımların gözüktüğü bugün bu toplumların yaşayış ve hayata bakış biçimlerinde görülmektedir.Müziğin işlevsel etki çeşitleri içinde koro müziği oldukça önemli bir yer tutmaktadır.

Toplumların gelişmesinde, koro müziği eğitimi ile kalabalık insan yapılarına kolay ulaşılabilmekte ve etkin bir öğrenme, kültürlenme ve olgunlaşma biçimi katmaktadır. Koroda yer alan üyeler değişik kültürel düzeylerden gelmiş, ayrı yaradılışa sahip ve ayrı beklentiler içinde bulunabilir.

Üyeler koroda bir araya gelmekle seçkin bir ortamda soylu bir görevi kollektif olarak gerçekleştirme olanağını elde ederler. Her koro üyesi artık topluluğa aittir ve ses grubu içindeki yeri önemlidir. Koro üyeleri topluluk disiplini çerçevesinde psikomotor becerilerini geliştirir, sistemli çalışmanın yaşamdaki yeri ve önemini kavrar, estetik değerlerini geliştirir.

HAKKÂRİ’Lİ GENÇLER YETENEKLİMİ?

 Türkiye İstatistik Kurumunun yaptığı gençlik araştırmasına göre Türkiye'de en genç nüfusa sahip illerin başında Hakkari yer alıyormuş.  Her insanın kendinde keşfetmediği yetenekleri vardır.  Gelişen ve değişen teknolojiye uyum sağlayan bir genç nesil yetişiyor.

Kurum olarak açtığımız kurslarda gelen taleplere ne oranda cevap verilebildiği , ailelerin çocuklarını getirirken yada yetişkin başvurusu alındığında aslında yetenekleri doğrultusunda değil istedikleri ve beğendikleri bir eğitim almak yönünde başvuru yapılıyor bu da aslında Hakkarili gençlerin yetenekli olduklarını kendilerini sadece bir alanda değil her alanda yetiştirmek ve yeteneklerini doğru ölçütte eğitmek olduğunu görüyoruz. Biz onların aslında yeteneklerini  küçük bir kıvılcım bir dokunuşla keşfetmelerini sağlıyoruz.

TEMEL AMAÇ NEDİR?

Kültür; Latincede ‘Cultura’ toprağı ekerek ürün almak, üretmek anlamında kullanılan bir kelimeydi. Çok sonraları, insan zekasının oluşumunu, gelişimini belirleyen bir terim olarak kullanılmaya başlayınca çok farklı bir sözcük haline dönüştü ‘Kültür’...Bu anlamıyla baktığımızda bir toplumun tarih yolculuğu içerisinde, kazandığı maddi ve manevi yaşam tarzıdır.

Öte yandan, bu kazanımları bir sonraya iletmeye yarayan araçların bütünüdür. İnsanın sosyal çevresi ile bütünleşmesinin de en gerçek ve doğru yoludur. Kültür, estetik, adalet, ahlak, sanat ve benzeri kavramların kişiden topluma doğru gelişerek bütünleşen davranış ve düşünüş biçimlerinin tamamıdır. Kültürü "toplumsaldır" şeklinde tanımlarken, doğrudan insanla bağlantısını da göz ardı etmemeliyiz.

Adet, görenek, gelenek ve örf gibi kavramlarla insan yaşamını doğrudan etkiler. Birey ve yöre, ulusal kültürün tabanını oluşturur boyu da bizimle devam eder.Kültürün tanımını yaparken esas hedefimiz yetişkin ve çocukların , vermiş olduğumuz tanımın içeriğine uygun şekillendirmek ve eğitmek . Bir birey değişirse toplum da değişir , gelişir ve gelişen toplumlar sanattan bilime her alanda değişime açık demektir. Sanatla uğraşan bireylerden zarar gelmez , sanat ruhu inceltir.

Eğitimlerimizde öğrenci odaklı çalışmayıp sürekli kendi alanlarında bilgilerini güncelleyen eğitmenlerle çalışmaktayız . On üç dalda eğitim verdiğimiz ve birlikte hareket eden eğitmenlerimiz sadece kendi alanlarında değil birbiri ile bağlantılı olan alanlarda da ortak hareket etmektedir.

Örneğin ritim bütün eğitim verdiğimiz alanlarda ortak olan bir eylemdir  ve eğitmenlerimiz yaratıcı drama tekniği ile hem kendi ritim hem de öğrencilerin ritim duygularını geliştiriyor. Bununla sınırlı değil tabi öğrenci boyutunda da ortak hareket ederek dikkat dağınıklığı olan , içine kapanık , hiperaktif yada uyum problemi yaşayan öğrenciler tespit edilerek ortak bir drama eğitimi ile gençlerin her alanda kendilerini geliştirmelerine olanak sağlamaktadır.

Eğitmen ve kurum çalışanlarına daha kaliteli hizmetler  vermek adına sağlık alanında da ilk yardım eğitimleri verilerek kurumun daha işlevsel hale gelmesini sağladık. kısaca anlatmak gerekirse; Kültürümüzün tanıtılması çerçevesinde toplantılar, sergiler, kurslar,

gösteriler, yarışmalar, sesli ve görüntülü programlar düzenlemek, okuma alışkanlığı ve en önemlisi fikir faaliyetlerini geliştirici çalışmalar yapmak, hologram ve yerel etnografya galerileri açarak ulusal ve uluslar arası düzeyde çalışmalarda bulunarak  gençlerimize ve en önemlisi Hakkari  halkının tümüne profesyonel anlamda yeniliklerin kapısını açmaktır. Hakkari sadece kentsel dönüşüme değil kültürel anlamda da yeniliklere doyacağı bir  il halline dönüştürmektir .Kültür ve sanatı gençler için ulaşılabilir kılmak ve kültür sanat etkinliklerini gençlerin hayatlarının bir parçası haline getirmektir.

EN ÇOK İLGİ GÖREN BRANŞ HANGİSİDİR

Sanat eğitimine katılan  öğrencilerin etkili iletişim kurmayı, yapıcı eleştiriler yapmayı ve daha iyi dinlemeyi öğrendiklerini göstermektedir. Öğrencilerle yaptığımız anketlerde, sanat programlarının gençlerin becerilerini doğrudan iş olanaklarına uygulamaya hazırlamaya yardımcı olduğu düşüncesindeler. Şuan aldıkları  sanat eğitimi  yetişkin olduklarında kendi toplumlarında kalıp ekonomik ve kentsel gelişime katkıda bulunmak olduğunu göstermiştir.Sanat öğrenimi deneyimleri öğrencilerin eleştirel düşünme, yaratıcılık, hayal gücü ve yenilik kapasitelerini geliştirmede son derece önemli bir rol oynadığını görmekteyiz .

Aldıkları eğitimler  ihtiyaç duydukları temel beceriler ve yeterlilikler olarak kabul etmekteyiz. Bu anlamda Eğitim verdiğimiz öğrencilerin aslında her branşa aynı derecede yaklaştığını göstermektedir. Yaptığımız gözlemler neticesinde hangi branşın ilgi gördüğü değil ne kazandırdığı önem kazanmış .

BELEDİYE BÜNYESİNDE TİYATRO TOPLULUĞU DÜŞÜNÜYORMUSUNUZ?

Tiyatro hem dinlenebilir, hem de seyredilebilir. Yani hem göze, hem de kulağa hitap eder. Bu yüzden etki gücü fazladır. Tiyatroda söz ve eylem birleşmiş durumdadır. Oyuncu; kostümü, makyajı, jest ve mimikleriyle gerçekçi bir izlenim bırakır.
Tiyatro, bir topluluğa seslenir.
Tiyatro, bileşik bir sanattır.

Tiyatro, dilin sahnede en güzel şekliyle kullanıldığı bir sanat dalıdır. Seyirci tiyatroya kültür edinmeye değil, fikirler karşısında çarpılmaya gelir. Seyirci tiyatrodan kültür edinmiş değil, dalgın, düşünmekten yorulmuş ve hayallere dalmış çıkmalıdır. Bizim kurumda tiyatro adına yaptığımız ve yapacağımız budur.

Oyunculuk sınavına hazırlanan öğrenciler dışında çocuk ve yetişkin tiyatro eğitimlerimiz sürüyor.Kurumumuza bağlı olarak çalışan 10.KÖY TİYATRO TOPLULUĞU Hakkâri’de tiyatronun güldürü ve şiveli tiyatro anlayışından uzak ulusal ve uluslararası tiyatro değişimlerini kullanarak öğrencilerini eğitmektedir.

Örneğin William Shakespeare, Anton ÇEHOV, Güngör DİLMEN, Sabahattin ALİ, Nikolas Vasilyeviç GOGOL tiratları ile öğrenci çalıştırıyorlar. Bununla sınırlı değil tabi; Sahne eğitimi, diksiyon, ses,  doğru nefes kullanımı, duruş, duygu, mimik ve en önemlisi tabi dünya tarihinde tiyatronun ne olduğuna dair eğitsel bir süreç ile öğrenci, oyuncu yetiştirmekteyiz.

FARKLI PROJELERİNİZ VARMI?

Elbette projelerimiz var.Proje demek yeni fikirler demek.Üretmek ve düşünmek demek. Uzman bir proje ekibi ile çalışıyoruz. Kültür merkezi olarak Milli Eğitim Müdürlüğü ve Halk Eğitim Merkezi ile imzaladığımız bir yıllık protokol ile  Milli Eğitim Müdürlüğüne ait bütün özel gün ve programlarda kurumuz görev alarak sanatsal bütün faaliyetlerine destek olacağız.

Bunun yanında okullarda öğrencileri sanatsal faaliyetlere yönlendirmek amaçlı "Kültürünü Tanı " isimli resim, müzik ve tiyatro alanlarında yarışmalar düzenleyip gençlerin araştırma ve kültürlerini tanımasına katkı sağlayacağı düşüncesindeyiz. Bunun yanı sıra Satranç turnuvaları düzenlenecektir.

Tabi biz kurum olarak bu yılı kültür ve sanat yılı yapacağız demiştik. Aralık ayında dev bir proje ile Hakkâri halkına yakışır unutulmayacak bir sanatsal etkinlikle çalışmalarımıza devam edeceğiz. Kültür merkezimiz sadece öğrenci, genç, çocuk değil kadın destekli projelere de destek vermektedir.

Kültür ve Turizm Bakanlığı Gençdes kapsamında finanse edilen "İç Sesten Operaya Kadın Ve Sanat" adlı kültürel bir tiyatro gösterisine destek olmuştur. 21.11.2017 tarihinde Ümmiye KOÇAK' ın yazıp yönettiği " YÜN BEBEK " sinema filmi ve "BABA BEN GELDİM " adlı tiyatro gösterimi ile Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele gününde kadın odaklı eğitim panellerinde ve gösterilerde desteğimizle her alanda varlığımızı hissettireceğiz.

Bu yazı toplam 4510 defa okunmuştur.
  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
YASAL UYARI: Yazılan yorumlar hiçbir şekilde Hakkarihabertv.com’un görüş ve düşüncelerini yansıtmamaktadır. Yorumlar, yazan kişiyi bağlayıcı niteliktedir.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Hakkari Haber TV | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel :
FEYZULLAH TAŞ- 0.(505) 440 39 66
SAVAŞ TAŞ - 0.(545) 864 4868
YUSUF TAŞ- 0.(544) 346 1740 | Haber Scripti: CM Bilişim