22 Kasım 2024
  • İstanbul17°C
  • Ankara13°C

ŞAFİLLER İÇİN İSLAM FIKIHI-5

Şafiller için İslam fıkıhı-5

Değerli okuyucularım Ramazan ayı nasıl geçiyor.? Ramazanda oruç ve namaz hakkında ne hissetiyseniz yorum olarak yazın. Hz.Ali a.s buyurduğu gibi: Yazın tuttuğum orucun, Kışın aldığım abdestin tadına hiç varamadım... YA SİZ...!

06 Temmuz 2015 Pazartesi 16:13

Ramazan ayında, her şeyimizle ALLAH rızasını gözetiyor muyuz...?

Ramazan ayında, farz namazlarımıza ayrı bir ehemmiyetle sarılıyor muyuz...?

Ramazan ayında, sünnetlere daha fazla riayet ediyor muyuz...?

Ramazan ayında, haramdan kaçınıyor muyuz...?

Ramazan ayında, ibadetlerimiz artıyor mu..?

Ramazan ayında, kötü olanı terk edip güzel olanı tercih ediyor muyuz...?

YOKSA SADECE sabahtan akşama kadar aç mı kalıyoruz...?

Zekât Kur’an’ı Kerim’in zikrettiği sekiz sınıfa verilebilir.

1) Fakirlere

2) Miskinlere

3) Yolda kalmış yolculara

4) Borçlulara

5) Azad olmak için efendisi ile anlaşma yapmış kölelere.

6) Yeni müslüman olmuş kimselere

7) Allah yolunda savaşan mücahitler.

8 ) Zekâtı toplamakla görevli memurlara.

Bugün esas olarak 5,6,7, ve 8. maddelerde sayılanlar olmadığı için zekat, Fakirlere, Miskinlere, Yolda kalmış yolculara ,Borçlulara ve zulüm altında olanlara verilebilir.

ŞAFİİLERDE ZEKAT ;Şafii mezhebine göre Altın’da zekatın farz olduğu miktar, yirmi miskaldir. Yirmi miskal, esas olarak 80,18 grama tekabül eder. Gümüşte ise ikiyüz dirhem yani 561 gramdır. Altın ve gümüşte kırkta bir oranında zekât çıkarılır.

Altın veya gümüş değil de para biriktiren kişi,parasının değeri bu miktara ulaşırsa o zaman aynı oranda zekat vermelidir.belirtelim ki şafiilere göre, bir paraya veya mala zekat düşebilmesi için o şeyin üzerinden bir yılın geçmiş olması şarttır. Yani bir yıl o mala sahip olmalıdır.

Şafiilere göre, esas olarak, kadının altın ve gümüşten zinet eşyasına zekât düşmez. Fakat, israfa kaçıyorsa ona da zekat düşer.

Şu imtihanlar dünyasında Yüce Allah birine servet vermişse, bunun yanında o servette başkalarının da payı bulunduğunu bildirmiş ve her hakkı sahibine vermeyi emretmiştir….

Şafii mezhebine göre kadınların aşırıya kaçmayacak miktarda takıları zekata tabi değildir. Aşırı olması da örfe göredir.

Mesela mehir olarak Kadına verilen ve aşırıya kaçmayan miktardaki takıları, aşırı miktarda sayılmadığı için zekattan muaftır. Ama ticari maksatla biriktirme amacı taşınsa o zaman bunlara zekat düşer.

Şafiilere göre zekâtı bir yerden başka bir yere, göndermek caiz değildir. Kişi zekatı yardıma muhtaç akraba için de başka yere göndermez. Aksi takdirde zekât ödenmiş sayılmaz. Mal nerde ise zekât oranın fakirlerine verilmelidir; çünkü zekat oradaki kişilerin hakkıdır. Orada fakir bulunmazsa en yakın yere nakledilebilir.

Fıtır sadakası için de hüküm aynıdır…

Şafiilere göre zekatın verilmeyeceği bazı kişiler vardır. Mesela namaz kılmayan ve günahkar olan kişiye zekat verilebilir. Ancak o kişiye zekat verilmesi halinde, aldığı zekat ile günah işleyeceği bilinen kişiye verilmez. Mesela, zekat verilmesi halinde aldığı para ile içki alacağı veya kumar oynayacağı bilinen kişiye verilmez. ..

Fıtır sadakası için de hüküm aynıdır…

RAMAZANDA FİTRE Şafiilere göre, fıtır sadakası buğday, arpa, pirinç, hurma, nohut ve mısır gibi mahsullerden bir sa' yani dört müd kadar vermektir. Bir müd=600 gr olduğundan, bir sa' 2400 gr eder…

Şafiiler demiştir ki; esas olarak fıtır sadakası, bu gıdalardan verilmelidir. Yani para verilmez.!!! Ama bu hususta hanefiler taklit edilebilir. Özellikle şehirde yaşayanlar için fıtır sadakası olarak bu değere denk para vermek ve almak daha kolaydır…

ŞAFİİ'DE PARFÜM VE KOLONYA HARAM MI...?

Bedene sürülen bir şeyden dolayı abdest bozulmaz. Ama abdest, vücuttan çıkan şeyler veya uyku gibi nedenlerle bozulur. Ancak dinen necis olan şeylerin bedene sürülmesi, namaz kılarken sakınca doğurur. O da abdestin bozulmasından ötürü değil, namazın şartlarından birinin NECASETTEN TAHARET olmasından dolayıdır.

Mesela alkolün necis olduğu hükmünü savunan özellikle şafii ulemanın görüşüne göre namaz kılacak olan kişinin bedeninde veya elbisesinde alkol bulunması temizlik açısından namaza mani olur. Yıkanma suretiyle temizlenince, kişi o zaman namazını kılabilir ve namaza mani olmaz….. 

Şafii mezhebine göre içinde alkol olan kolonya veya parfüm necistir. Dolayısıyla Şafii mezhebine göre bu şekilde kolonya sürünmüş olan bir kimse bu necaseti gidermeden namaz kılamaz; zira alkol necistir ve namazın sıhhat yani geçerlilik şartlarından biri necasetten ötürü eksik olmuş olur.

Şafii kardeşlerim buna dikkat etsinler. Şafiide esas olan görüş budur. Maalesef, artık herkes bu tarz alkollü kolonya, parfüm ve deodorantlar kullandığı için, kimse incinmesin diye herkes bazı şeyleri gizleme derdinde. Ama bizim tek derdimiz var; -Doğru olan ne ise onu söylemektir. Kırılan kırılsın, dökülen dökülsün.

HERKES YANLIŞ YAPIYOR DİYE HÜKÜM DEĞİŞMEZ. Mesela günümüz cahil müslümanları namaz kılmıyor diye, namazın hükmü değişecek değildir. Farz olan her daim farzdır; haram olan her daim haramdır. Zamanla bu hükümler cahillere göre değişecek değildir. 

Tekrar belirtiyoruz; şafiide alkol necistir ve kolanyanın ŞARAP’tan bir farkı yoktur.!! Değdiği yeri yıkamak gerekir. Necis olduğundan ötürü, namazın sıhhat şartı eksik olmuş olur.... 

'Rojava İçin HDP ve DBP'den Yardım Çağrısı'  

Yurtsever Hakkari halkı; Her türlü baskıya ve ambargoya direnen açlık ve hastalıkla mücadele eden Rojava halkımıza yardım etmek görevimizdir. Bu nedenle bulunduğumuz mübarek Ramazan ayının fitrelerini seferberlik ruhu ile tüm Kürtlerin bugün itibariyle HDP ve DBP öncülüğünde başlattıkları belediye binası önündeki yardım kampanyasına davet ediyoruz.  

“Allah adaleti, ihsanı (insanlara iyilik yapmayı) ve akrabaya vermeyi sever.” (Nahl Sûresi, 16/90)

Sûfî Mümîn beni Abbas el Haşimi el Kurdî el Hêkkarî

Yorumlar
YASAL UYARI: Yazılan yorumlar hiçbir şekilde Hakkarihabertv.com’un görüş ve düşüncelerini yansıtmamaktadır. Yorumlar, yazan kişiyi bağlayıcı niteliktedir.