görmüş ve her fırsatta onları ezmiştir. Her şeyi tekleştirme siyaseti, cumhuriyetin doksan yıllık tarihinin yarısını Kürt’le kavgayla geçirmiş, İslami bir hayatı yaşamak isteyen Müslümanlara din ve devlet işleri ayrı gibi sözlerle İslamı ve Kur-anı camiye kilitlemiştir.
Halbuki imam Gazali r.a derki; Kim din işleri ve devlet işleri ayrıdır derse,ve buna kanaat getirip inanırsa, hacca giderde haccın en kutsal yerinde ölürse o kafir olarak ölür.!Yani dinden çıkmış olur.
Biz Kürtler laik, faşist, dinsiz devletin okulunda okuduk halende okuyoruz peki hiç düşündünüz mü, Şafii olduğumuz halde, Fıkıh konularında Hanefi mezhebine göre dini bilgi aldık ergenlik çağımızda Hanefi mezhebine göre guslettik, Hanefi mezhebine göre namaz kıldık oruç tuttuk..!
4 Şubat 1932 tarihinde M.Kemal AAatürk’ün emri ile Diyanet (HIYANET) İşleri Başkanlığı ‘‘fetva mahiyetinde’’ bir genelge yayınladı. Ramazan bayramında camilerde hutbenin Türkçe okunması sağlandı bu 18 yıl sürdü ve başkanlıktan vesika almayanların Türkçe Kuran okuyamayacağı duyuruldu.!
Bunun için siz değerli okurlarımı aydınlatmak için Ramazan ayında Şafii Fıkıh kitabından kafanızı şişirmeden kısa ve net bir şekilde, size orucun fazları ve sünnetlerini, Namazın farzlarını ve sünnetlerini paylaşacam…
Kürt, Türk, Arap olmadan evvel Müslüman olmaktır, Marifet...
'Ey insanlar! Rabbiniz birdir. Babanız da birdir. Hepiniz Adem'in çocuklarısınız. Adem ise topraktandır. Arabın Arap olmayana, Arap olmayanın da Arap üzerine üstünlüğü olmadığı gibi; kırmızı tenlinin siyah üzerine, siyahın da kırmızı tenli üzerinde bir üstünlüğü yoktur. Üstünlük ancak takvada, Allah'tan korkmaktadır. Allah yanında en kıymetli olanınız O'ndan en çok korkanınızdır. ''
Kimileri İslam da bile ayrım, gayrım,(siyaset) vardır, mezhepler bunun delilidir diye saçmalıyor..
BİRDEN ÇOK DOĞRU OLUR MU; NİYE ÇOK MEZHEP VAR VE HEPSİ DE DOĞRU OLARAK KABUL EDİLİR ???
“Hak bir olur; nasıl böyle dört mezhebin ayrı ayrı, bazan birbirine zıt hükümleri hak olabilir?”
Bediüzzaman Said Nursi hazretleri özetle şu cevabı veriyor:“Bir su, beş muhtelif mizaçlı hastalara göre beş hüküm alır.! 1)Önemli miktarda su kaybeden bir hastaya su içmesi vaciptir, şarttır. 2)Yeni ameliyattan çıkmış bir hastaya zehir gibi zararlıdır. Tıbben ona haramdır. 3)Diğer bir hastaya kısmen zararlıdır; su içmek ona tıbben mekruhtur. 4)Diğer birisine zararsız menfaat verir, tıbben ona sünnettir. 5)Diğer birisine de ne zarardır ne de menfaattır. Tıbben ona mübahtır afiyetle içsin... İşte burada hak taaddüt etti, birden fazla oldu. Beşi de haktır. “Su yalnız ilaçtır, yalnız vaciptir, başka hükmü yoktur.” denilebilir mi?
BU CEVAPTAN SONRA İKNA OLMAYAN KALMASIN İNŞALLAH....
Bazıları Ramazan'da oruç tutmayacam, sonra kaza ederim, havalar çok sıcak hem de günler çok uzun, kendimi fazla yoramam diyenlere! Bunu biliyor muydunuz ? Ramazan orucu, hicrî ikinci senede yani 624yılının şaban ayında farz kılınmıştır. Bedir savaşından bir ay, bir kaç gün öncesine rastlar. Sımsıcak Arap çöllerinde Karşılarında kafirler ordusu olduğu halde 1200 kafire karşı, 311 Müslüman olduğu halde o sıcak zamanda oruç farz oldu ve Müslümanlar kafirle savaştıklarında bile oruç tutuyorlardı!!!
Bir kere daha düşünün Ramazan dışında bir yıl bile oruç tutulsa, ramazanın bir gününe denk olmaz!
İĞNE YAPMAK ORUCU BOZAR MI?
Vücudun herhangi bir yerine iğne ya da serum yapmak, göze ilaç damlatmak, kan vermek, ya da kan almak veya vücudun bir yerine merhem sürmek; Şafiilerde orucu bozmaz. Hüküm budur ama ihtiyaten iftar ile sahur arası iğne veya serum kullanmak daha iyidir. Tekrar söylüyorum: Bu Şafiilerin hükmüdür...
ŞAFİİDE BİLEREK ORUCU BOZMANIN CEZASI Şafiye göre, bilerek ve isteyerek Ramazan orucunu yeme-içme suretiyle bozan kişinin orucu bozulur ve birgün kaza orucu tutması farz olur. Şayet orucu bilerek ve isteyerek cinsel ilişkiyle bozan kişi erkek ise, o zaman bu erkeğe ayrıca kefaret de gerekir. Dikkat edin, Biz Şafiiler de yemek ve içmekle oruç bozmak günahtır ama 60 günlük kefaret orucu gerektirmiyor....Bu Hanefi mezhebine göredir..!!!!
ORUCUM BOZULDU MU ?
Şafii mezhebine göre serinlemek ya da susuzluktan kaynaklanan ağız kuruluğu rahatsızlığını gidermek için ağza alınan su istenmeden ya da unutularak yutulursa oruç bozulmaz. Fethul- Elam Şafii mezhebinde oruçlu olduğunu UNUTARAK yiyen -içen veya cinsel ilişkiye giren kimsenin orucu bozulmaz.. Şafiiye göre bilerek yiyip içerek orucunu bozan o günü kaza etmelidir; bilerek cinsel ilişkiye giren erkek ise kefaretle sorumludur. TEKRAR BELİRTİYORUM Kİ ;Şafiiye göre orucun cinsel ilişkiyle bozulmasında kusuru olsun-olmasın kadına kefaret gerekmez... Şunu da belirtelim ki hanefiye göre hem erkeğe hem de kadına kefaret gerekir... (Bunun için bazen şafiide de aynı olduğu düşünülüyor bu yanlıştır... Şafide ise sadece erkeğe kefaret orucu(cima ile oruç bozulduğunda) gerekir.
ŞAFİİDE KEFARET: Ramazan ayında cinsel ilişkide bulunmak suretiyle orucu bozmak kefaret gerektirir. Bu da cinsel ilişkide bulunan kişinin oruçlu olduğunu, Ramazan'da böyle birşeyin haram olduğunu bilmesi ve aynı zamanda da sefer ruhsatına tâbi olmaması şartına bağlıdır. Bu bakımdan; -oruçlu olduğunu unutarak bu işi yapan veya -bu işin Ramazan'da haram olduğunu bilmeden yapan veya -ramazan dışındaki bir oruçta bunu yapan veya -orucunu önce başka bir şeyle bozduktan sonra bu işi yapan veya -sefer ruhsatına sahip olarak yapan kişiye kefaret yoktur. Bu durumda yapılması gereken kefaret değildir ; gereken şey, sadece orucunu günü gününe kaza etmektir...Ayrıca şafiide sadece erkeğe kefaret farzdır; kadın kefaretten sorumlu değildir. (Büyük Şafii İlmihali)
KİM İÇİN İFTAR VERİYORUZ ???
"Resûlullah (aleyhisalâtu vesselâm) diyordu ki: "En şerli yemek, sâdece zenginlerin çağrılıp fakirlerin çağrılmadığı yemektir. "Sahura kalkan kardeşlerimiz 2 rekat teheccüd namazı kılmayı unutmasınlar. Hadisi şerifte çok büyük sevaba işaret edilmektedir. Şafii mezhebine göre de teheccüd namazı için uyumuş olmak gerekiyor. . .
''Kızını fasık bir erkekle evlendirene, her gün bin lanet iner, onun ibadetleri ve duası kabul olmaz, farz ve nafilesi makbul değildir.'' [Şir’a şerhi] Fasık: açıktan günah işleyen, namaz kılmayan , oruç tutmayandır. Hayırlı Ramazanlar..DEVAM EDECEK.. Sûfî Mümîn el Abbasî el Kurdî